top of page
Du kan använda sökfunktionen nedan för att hitta svar
Frågor & svar
Här kan du se Vanliga frågor & svar.
Om du inte får hittar svaret kan du alltid kontakta oss
Du kan använda sökfunktionen nedan
-
Hur fungerar besiktningen som ingår med MinMotor+?Med Opus bilprovning och Carspect ingår besiktning så länge ni är medlemmar hos MinMotor. När bilen ska besiktas går du in på www.opus.se eller www.carspect.se och bokar besiktning. Du väljer betala på stationen och sedan informerar du besiktningsteknikern på plats att du är kund hos MinMotor. Besiktningen är helt kostnadsfri för dig som är medlem.
-
När kan jag avsluta ?Som kund har ni rättighet till 14 dagars ångerrätt vid nytecknande av MinMotor+. Bindningstiden är 24 månader i de fall där fri besiktning ingår. Uppsägning sker enkelt genom att du skickar ett mejl eller ett brev.
-
Vad har jag för nytta av MinMotor+ medlemskap?MinMotor Plus medlemskapet ger dig flera av rabatter och förmåner. Vi på MinMotor arbetar ständigt med att omförhandla priser och nya samarbeten. Genom att förhandla priser kan vi få ner kostnaderna och ge våra medlemmar ett medlemskap som sparar pengar. Du som medlem kan spara tusentals kronor varje månad på besiktning, service, däck, fälgar, bilrekonditionering, minskad kostnad vid maskinskador och mycket annat. Som medlem har du även rabatt på MinMotor Bilförsäkring.
-
Har ni samarbete med bilhandlaren som jag köpte min bil av?Du kan ha blivit kund hos oss genom ett köp eller nyteckning via bilhandlaren, en verkstad eller fått hem ett erbjudande i samband med besiktning. Vi samarbetar med över 390 olika verkstäder, bilhandlare och besiktningsstationer.
-
Hur länge kan jag ha MinMotor+?Du kan vara MinMotor medlem hur länge du vill.
-
Hur gör jag om jag ska sälja bilen?Om du ska sälja bilen kan du enkelt föra över medlemskapet till din nästa bil. Du kan ringa eller skicka ett mejl till oss.
-
Vad innebär ett MinMotor+ medlemskapSom medlem har du tillgång till fri besiktning varje år, betydande kostnadsavdrag vid maskinskador, rabatt på service, däck och många andra förmåner. Ett medlemskap lönar sig alltid för en bilägare!
-
Kan jag teckna Helförsäkring hos er?Om du är intresserad av att teckna Halv eller Helförsäkring hos oss kan du kontakta oss på mejl eller telefon så så berättar vi gärna mer om det.
-
Jag har fått en skada på min bil, hur gör jag nu?Det första du gör är att du går in under fliken Vid skada. Längre ner hittar du knappen där du anmäler skada som bilägare. När denna är ifylld kommer vi att hänvisa er till en verkstad om bilen inte redan är på en verkstad. Verkstaden kommer sedan att skicka en offert / arbetsorder till oss som vi grundligt kommer att gå igenom. När vi godkänt skadekostnaden kommer vi sedan att informera dig.
-
Vad hjälper MinMotor till med?När du får en Maskinskada eller försäkringsskada som inte täcks av ditt försäkringsbolag så hjälper vi till. Vi ser till att bilen får en felsökning hos en verkstad som lämnar en rättvis offert. Med MinMotor+ sparar ni tusentals kronor vid skada.
-
Var hittar jag Allmänna villkoren?Allmänna villkor: MinMotor - Allmänna Villkor
-
Jag vill inte betala fakturaavgiften, hur gör jag?Du kan enkelt aktivera Autogiro genom din internetbank. Kundtjanst@min-motor.se
-
Kan jag betala med Autogiro istället ?Om du hellre vill betala med Autogiro så kan du aktivera detta genom din internetbank. Där hittar du oss som mottagare: MinMotor Sverige. Du kan också fylla in Autogiroblanketten digitalt eller skicka in den till oss. Autogiroblankett
-
Jag har fått en påminnelse trots att jag har betalat, varför?Om du har fått en påminnelse trots att du har betalat så beror det troligtvis på att du har angivit fel OCR vid betalning. Kontakta oss så matchar vi er betalning och påminnelsen plockas bort, självklart behöver du ej betala påminnelseavgiften. Kundtjanst@min-motor.se
-
Varför har jag fått ett inkassokrav?Då MinMotor+ kommer med fri besiktning så gäller 24 månaders bindningstid och därför är det viktigt att man betalar. I de fall man inte betalat skickas först en påminnelse ut, därefter skickas ett inkassobrev ut. Inkasso skickas av Fortnox Inkasso
-
Jag betalar månadsvis idag men vill betala för hela året, går det?Självklart kan du välja att betala hela året direkt. Kontakta oss på telefon eller E-mail och så löser vi det. Kundtjanst@min-motor.se
-
Hur gör jag om jag behöver anstånd på en faktura?Man kan begära anstånd på en faktura en gång om året. Då kan du skjuta fram fakturan till nästa månad och du betalar få för två månader samtidigt.
-
Hur är ni bättre än de andra aktörer?Vi arbetar på ett väldigt annorlunda sätt, vi erbjuder alla våra kunder ett komplett paket. Med alla våra paket ingår fri besiktning, rabatter och förmåner på allt från besiktning till bränsle.
-
Vilka samarbetar ni med?Vi samarbetar med många olika företag för att kunna ge våra kunder det bästa möjliga bilägande. Några av våra samarbetspartners är Opus Bilprovning, Carspect, Mekonomen och Vianor. vi knyter samman samarbeten som gynnar alla parter.
-
Hur länge har ni funnits?Vi har funnits sedan 2019 och har samarbete med runt 200 besiktningsstationer och 150 verkstäder.
-
Hur kan jag som bilhandlare sälja mina bilar med MinMotor+?För att sälja dina bilar med MinMotor+ behöver du kontakta oss och vi kommer då komma ut till er bilhall med allt som behövs för ge era kunder ett komplett paket. Våra paket är mer än bara en tjänst. MinMotor+ är något som gynnar kunden och ser till att kunden återkommer till er bilhall och verkstad.
-
Kan vi anlita er för våra skadeärenden? (bilhandlare)Som bilhandlare kan ni anlita oss. Vi sköter då om era garantiärenden. När era bilköpare reklamerar bilar som garantiärenden enligt konsumentköpslagen kan vi handlägga ärendet. Vi kan se till att allt går rätt till och att ni och era kunder kommer överens.
-
Vad är MinMotor historian?MinMotor drivs av bilfantaster som är erfarna inom bilförsäljning, försäkringar, garantiärenden och kundservice. MinMotor skapades med visionen att erbjuda bilägare något som idag inte finns, ett komplett skydd som eliminerar oron på alla fronter.
bottom of page